Τρίτη, 06 Ιουλίου 2021 22:42

Γονέα, Προπονητή, Γυμναστή Δώσε 2' απ' το χρόνο σου και ενημερώσου

Η χρονολογική ηλικία παραδοσιακά χρησιμοποιείται στα αθλήματα για τον σχεδιασμό προπονητικών γκρουπ, αναγνώριση ταλέντων, σχεδιασμό προπόνησης.

Ωστόσο τα παιδιά ίδιας ηλικίας μπορεί να έχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ τους ως προς την βιολογική ωρίμανση. Αυτό εξαρτάται απο τις 3 κατηγορίες βιολογικής ωρίμανσης. Πρώιμη ωρίμανση (προηγείται της χρονολογικής ηλικίας), μέσος όρος, (ταυτόχρονα με την χρονολογική ηλικία), καθώς και καθυστερημένης ωρίμανσης ( αργότερα απο την χρονολογική ηλικία). Με βάση τα παραπάνω λοιπόν! Θα πρέπει ο σχεδιασμός της προπόνησης να γινεται λαμβάνοντας υπόψιν 3 παράγοντες.

  • Χρονολογική ηλικία
  • Βιολογική ωρίμανση
  • Προπονητική εμπειρία

Με αυτο τον τρόπο τα παιδιά θα καταφέρουν να αποκτήσουν βελτίωση των προπονητικών τους προσαρμογών, να μειωθούν οι κίνδυνοι τραυματισμών, να αποκτήσουν τα παιδιά κίνητρα και όχι απογοήτευση ότι δεν είναι καλοί αθλητές, οι προπονητές να διακρίνουν αλλαγές στην σωματική τους απόδοση και να αναγνωρίσουν ταλέντα, καθώς και ο γονέας να νιώσει οτι το παιδί του δεν αδικείται σε σχέση με τα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ.
Επιπλέον οι προπονητές και γυμναστές θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τους οτι η σωματική ανάπτυξη του παιδιού δεν εχει γραμμική εξέλιξη, όπως η ανάπτυξη της χρονολογικής ηλικίας, αλλα εμφανίζει περιόδους ραγδαίας ανάπτυξης, οπότε θα πρέπει να δίνουν τεράστια έμφαση στο άλμα ανάπτυξης (εμφανίζεται κατα την εφηβεία, αυξάνονται απότομα οι διαστάσεις του παιδιού), όσο και στις καμπύλες ανάπτυξης. Ακόμα να λαμβάνεται υπόψιν η εφηβική αδεξιότητα, αναπτυξιακό φαινόμενο που προκαλεί διαταραχές στην εκτέλεση κινητικών δεξιοτήτων και το συντονισμό.
Με βάση τα παραπάνω κατα την προεφηβεία σύμφωνα με τη βιβλιογραφία τα προγράμματα προπόνησης πρέπει να εστιάζουν:
στη βελτίωση της μυϊκής δύναμης, της λειτουργικότητας του παιδιού, του νευρομυϊκού ελέγχου-συντονισμού, καθώς και στην παρακολούθηση τεχνικών δεξιοτήτων.
Τέλος, αγαπητοί γονείς, μην κάνετε εξειδικευμένα είδη προπόνησης (π.χ μόνο ποδοσφαριο) στα παιδιά σας, διότι η πρώιμη εξοικείωση αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών λόγω υπερχρησης, τον κίνδυνο υπερπροπόνησης και υπερκόπωσης. Δώστε στο παιδί επιλογές να περάσει απο πολλά και διαφορετικά αθλήματα.
Υ.γ1: Ο αθλητισμός είναι υγεία και τα παιδιά έχουν ανάγκη απο σωστή κατεύθυνση επάνω στην προπόνηση.
Y. γ2: Αγαπητέ μπαμπά την επόμενη φορά που θα αναρωτηθείς γιατι δεν αποδίδει ο Γιωργάκης στο παιχνίδι, δεν είναι λόγο του κακού προπονητή αλλα λόγο της κάκιστης αναδιανομής γκρουπ που γίνεται
Υ. γ3: Σταματήστε να βλέπετε ορισμένοι "υπεύθυνοι ακαδημιών" τις ακαδημίες σαν θησαυροφυλάκιο με χρήματα, εστιάστε στο παιδί και στο παιχνίδι.
Το ποδόσφαιρο ειναι ενα παιχνίδι διασκέδασης.
MSc Κωνσταντόπουλος Άγγελος
Credits review: Εφη Αβαρακη

Κατηγορία ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ

BANNER PAS NAXOU 2021

Ovo iatrika 350

BETARADES 300X250

Σχολιάστε το άρθρο

© 2004 - 2021 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

0
Shares