Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς στην Αυστραλία έχει μόλις τελειώσει και ο Ρόσμπεργκ είναι ο μεγάλος νικητής.
Μπήκαμε στην τελευταία εβδομάδα αναμονής για τη Formula 1 με την αγωνία να μεγαλώνει όσο πλησιάζουμε στο πρώτο γκραν πρι για το 2016 στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.
Η κλεψύδρα της αναμονής άδειασε. Το πρωτάθλημα της Formula 1 είναι προ των πυλών και ο πρώτος αγώνας λιγότερο από 14 ημέρες μακριά.
Η Formula 1 άνοιξε την αυλαία τη δράσης της για το 2016 με τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης που έλαβαν χώρα στην πίστα του Μοντμέλο της Βαρκελώνης το τετραήμερο 22-25 Φεβρουαρίου.
Σιγά σιγά μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την εκκίνηση του πρωταθλήματος της Formula 1 και οι ομάδες βάζουν τις τελευταίες πινελιές στα μονοθέσιά τους και ετοιμάζονται για την πρώτη χειμερινή περίοδο δοκιμών εξέλιξης.
Το κατά πόσο θα συνεχίσει να υπάρχει ή όχι ιταλικό γκραν πρι στη Formula 1 έχει καταλήξει σε σίριαλ. Ένα ακόμα λοιπόν επεισόδιο ήρθε να προστεθεί, με τον Μπέρνι Έκλεστοουν να δηλώνει, ότι κάθε άλλο παρά εξασφαλισμένο είναι το ιταλικό γκραν πρι αφού το νέο συμβόλαιο δεν έχει συμφωνηθεί ακόμη.
Σε δηλώσεις του ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και εκπρόσωπος της Renaultπροσδιόρισε του στόχους της ομάδας για τη σεζόν που πρόκειται να ξεκινήσει σε λιγότερο από 40 ημέρες. Στη γαλλική ομάδα έχουν μπει στο τελικό στάδιο προετοιμασίας της επιστροφής τους παρουσιάζοντας επίσημα το μονοθέσιο, αλλά και το οδηγικό δίδυμο για το 2016.
Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της Renault ότι τη νέα χρονιά δε θα τρέχει για τη γαλλική ομάδα ο Παστόρ Μαλντονάντο, ήρθε και η αντίδραση του οδηγού μέσω του μάνατζέρ του. Ο Βενεζουελάνος οδηγός είχε συμβόλαιο με τη επανεμφανιζόμενη ομάδα της Renault, ωστόσο χθες η ομάδα αποκάλυψε ότι τη θέση του στο οδηγικό της δίδυμο θα πάρει ο Κέβιν Μάγκνουσεν.
Ένα μεγάλο θέμα που απασχολεί τελευταία τον κόσμο της Formula 1 είναι με ποιούς τρόπους θα γίνονταν πιο ελκυστικοί και απρόβλεπτοι οι αγώνες. Μία από τις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι αφορά την επιστροφή των ανεφοδιασμών καυσίμων των μονοθεσίων κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ωστόσο αυτό το σενάριο μοιάζει να παγώνει, τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον.
Ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της RedBullπροέβη σε μία αιφνιδιαστική αποκάλυψη σχετικά με το μέλλον του Λιούις Χάμιλτον το 2012 όταν κι ήταν ελεύθερος. Ο Βρετανός ισχυρός άνδρας της RedBull σε συνέντευξή του στο περιοδικό F1 Racingυποστήριξε πως ο Χάμιλτον βρέθηκε κοντά στην αυστριακή ομάδα το 2012.
Βελτιωτικές εργασίες διεξάγονται στην πίστα του Χουνγκαρόρινγκ, λίγο έξω από τη Βουδαπέστη ενόψει της νέας αγωνιστικής χρονιάς. Όπως είχε διαρρεύσει πριν από ένα μήνα μικρές τεχνικές εργασίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί από μία ουγγρική κατασκευαστική εταιρεία.
Ένας από τους στόχους των εργασιών είναι να τοποθετηθεί καινούρια άσφαλτος σε όλη την πίστα. «Αυτό είναι μία τεράστια τεχνική πρόκληση που δεν επιχειρείται κάθε μέρα» τόνισε ο επικεφαλής του πρότζεκτ Σάμπο Μάρτιν. Ενώ ο πρόεδρος του Χουνγαρόρινγκ τόνισε Ζολτ Γκιουλάι τόνισε: «θα είμαστε έτοιμοι στην ώρα που πρέπει για τον πρώτο διεθνή αγώνα, το πρωτάθλημα αυτοκινήτων touring, στις 24 Απριλίου. Δε θα υπάρχει κανένα πρόβλημα με τη διεξαγωγή του αγώνα της Formula 1». Θυμίζουμε ότι του ουγγρικό γκραν πρί διεξάγεται στην πίστα του Χουνγκαρόρινγκ στις 24 Ιουλίου.
Πολύ αισιόδοξος ο Φερστάπεν για τους κινητήρες της Ferrari
Αν και η ToroRossoθα χρησιμοποιεί κινητήρες Ferrari του 2015 ο νεαρός Ολλανδός οδηγός είναι πολύ αισιόδοξος για τις εμφανίσεις της ομάδας του. Ακόμα κι ένα δευτερόλεπτο στο γύρο πιο γρήγορος ευελπιστεί πως θα είναι ο 18χρονος οδηγός.
«Τα πράγματα δείχνουν καλά. Φυσικά, πάντα στοχεύεις στο να βελτιώνεις το αυτοκίνητο αλλά τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά. Η STR10 ήταν ήδη πολύ καλή στις γρήγορες στροφές, οπότε ανυπομονώ για την καινούρια χρονιά. Ο κινητήρας Ferrariείναι πιθανότατα το μεγαλύτερο βήμα. Περιμένω πολλά από αυτόν. Περιμένω να κερδίσουμε ένα δευτερόλεπτο στο γύρο μόνο από την επίδοση του κινητήρα, που είναι πολύ. Έτσι πιστεύω ότι θα ξεφύγουμε στη μάχη με τους αντιπάλους μας»
Ρικιάρντο: Με κινητήρες Mercedes θα είχαμε κερδίσει το 2015
Παρά την καταστροφική χρονιά που είχε η ομάδα του, ο Αυστραλός οδηγός επεσήμανε κάποια θετικά στοιχεία του σασί της RedBull και υποστήριξε πως με κινητήρες Mercedesθα είχαν καταφέρει να κερδίσουν κάποιους αγώνες.
«Από την Ουγγαρία, το αυτοκίνητο όχι μόνο ήταν καλύτερο αλλά ήταν κι ευκολότερο να στηθεί. Καλά σημάδια υπήρχαν από το Σίλβερστοουν αλλά στη Βουδαπέστη γύρισε η κατάσταση. Ειλικρινά θεωρώ ότι εάν από τον αγώνα στην Ουγγαρία είχαμε κινητήρες Mercedes, θα είχαμε κερδίσει σίγουρα κάποιους αγώνες. Όταν στο Σίλβερστοουν φέραμε μία καινούρια μύτη (ενν. εμπρός αεροτομή) καταφέραμε να ανατρέψουμε τα πράγματα. Το γεγονός ότι κάναμε πολλές δοκιμές μέχρι να βρούμε την κατάλληλη μύτη καθυστέρησε την άνοδό μας.»
Για ερωτήσεις και σχόλια στο: alextata95@ gmail.com
Αλέξανδρος Τάταρης
Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκαθάρισε ότι στόχος του είναι να κερδίσει πολλά πρωταθλήματα στη Formula 1, αλλά δεν τον απασχολεί με ποια ομάδα.
Σε συνέντευξη του ο πρώην οδηγός της McLaren, Κέβιν Μάγκνουσεν, σε εφημερίδα της πατρίδας του μίλησε για το πώς αποχώρησε από τη βρετανική ομάδα αλλά και για τα σχέδια του Μπάτον περί απόσυρσης του από το άθλημα.
Ο Φινλανδός οδηγός της Ferrariπαραδέχεται, ότι μένει πολλή δουλειά να κάνει η ιταλική ομάδα, ωστόσο είναι αισιόδοξος για το εγγύς μέλλον.